Thursday, April 8, 2010

mereka tak rasa bersalah ke?

~biarkan kebenciaan itu pergi~




Mungkin mereka berasa cukup hebat bila ramai yang menyanyangi, ramai yang menyintai… “terasa diriku begitu berharga”…macam tue kan?

tapi adilkah bagi si dia yang begitu setia?

cinta, kasih atau sayang tak cukupkah bagi mereka sehingga mereka tidak sedikitpun berasa bersalah bila berlaku curang..memberi seribu harapan pada si dia, mencipta seribu pembohongan, meraih kepuasaan diri.. kepentingan diri semata.. mereka lupa akan janji2 mereka..mereka hidup dalam kesenangan, mungkin atas kesengsaraan orang lain.. sampai tergamaknya juga mereka lupa akan tanggungjawab mereka..



mereka mengharapkan yang terbaik..mengharap yang lebih...sedikitpun tidak menghargai yang di depan mata.. tamaknya mereka-mereka itu…inginkan kesempurnaan, sedangkan tidak menyedari ketidak sempurnaan diri…


inilah namanya cinta yang didirikan berlandaskan nafsu..takkan kemana…dan saya percaya, kebahagiaan mereka2 itu hanya pinjaman nikmat yang Allah bagi..mungkin untuk melalaikan lagi mereka..jangan sampai yang di kejar tak dapat, yang di kendong berciciran..




Cuma, saya minta…semoga suatu hari nanti, mereka2 itu akan sedar..jikalau bahagia, biarlah mereka bahagia dengan kehidupan mereka. Dan saya harap saya tidak tergolong di antara “si dia” yang begitu setia mempertahankan dan memperjuangkan cinta saya kepada mereka2 yang seperti itu…

**mereka @ mereka2 dalam entri ni ditujukan kepada mereka yang terasa dirinya tergolong diantara mereka2 itu^^,

2 comments:

Unknown said...

sabar la yer? tp kalau membe2 yg bace ni,mesti ade yg terase jugak ni..

Unknown said...

da sabar awk...trlebih sabar kot...
(haha~perasan =])
law ade trase 2 ag bgus..

Related Posts with Thumbnails