Thursday, March 25, 2010

matangkah aku mentafsir???


iye....sukar menduga, tambahan lagi meramal..mimpi yang agak indah semalam, begitu cepat berlalu..mungkin semalam aku terlupa, sebalik sinar kegembiraan yang aku lalui, terselit seribu macam kedukaan hidup ku..aku juga terlupa masa yang akan terus berlalu, dan ke depan hari, beribu macam lagi kehampaan yang akhirnya menjerat diriku..


aku bukanlah nujum, yang boleh tahu "daily luck seseorang" (macam kat facebuk tue) ..bukan jua ahli kaji cuaca yang akan tahu mendung, hujan, ribut dan petir..aku tak bisa menduga segala macam pandangan, harapan, impian dan mimpi seseorang itu.. tapi, gerak hati kengkadang ada juga benarnya..tingkahlaku menambahkan lagi kesahihan..sikap semacam berubah..mana mungkin tiada alasan..mana mungkin, tiada penyebab???..


matangkah tafsiran aku?atau aku sering saja mengikut kata hati yang mmbawa aku ke arah jalan penyalah ertian...atau emosiku saja sering menguasai kekuatan minda..

ptutkah memeningkan kepala melihat semua pendustaan ini??....

2 comments:

Aidy Shahiezad said...

"penyalah ertiaan"

first time dgr... hehehe...
neway,

jika jalan arah yg kita pilih salah, maka kita akan mendapat pelajaran dr kesilapan yg kita buat...
jika jalan arah yg kita pilih btul, insya-Allah kita akan mendapat manfaat dan ganjarannya nnt.. tinggal lg lambat atau cepat je...

bersabarlah... chills okay ;)

Unknown said...

dh di btolkn..ahaha...
x pasan pown...
egtkn xde owg msuk pun blog yg nth pape nih...wakakaka..... =p

btol3...tq ats nsihat^^,

Related Posts with Thumbnails